Friday, December 31, 2010

selangkah terhenti.



disangkakan waktu bagai nan dulu..
seperti air yang deras mengalir..
tanpa hujung pangkal saat ia akan terhenti..

bila bermenung..
terlalu banyak yang di renung..
bila berbicara..
seperti dikunci dari dalam..
bila berduka...
mereka bertanya kenapa?
yang ku tahu mereka hanya ada mulut cilaka..

bila aku kata aku cinta...
mereka tertawa..
mereka kata aku gila..
kau bukan kaki bercinta..
kau kaki perahsia..
cinta bukan senang nak dipegang..
bila di pegang bak kaca jatuh berderai..
tak usah kata kau cinta..
sedangkan kau selalu di permain cinta..

bila aku kata aku sayang..
orang yang ku sayang hilang tah kemana..
bila aku kata aku benci..
ramai pula lalat yang menghurungi..
memberi simpati..
katanya..
ingin menemani,menyedapkan hati..
tapi ku rasa..
mereka..
hanya mengambil kesempatan..
dengan pujuk rayuan..

inderaku bukan luar biasa..
bisa mencari kau ke penghujung dunia..
tanpa sedikit jejak..
tanpa tinggalkan sedikit kesan..
diam seribu tawa..
apakan daya..
andai ku punya indera luar biasa..
kau bisa sahaja ku jengah di mana sahaja..

hati kata dia bukan orangnya..
otak kata dia baik orangnya..
kawan-kawan tidak berkata..
inikan rahsia..
bila aku kata jangan..
dia tidak pula pekak tuli telinganya..
bila aku kata ya..
bisa sahaja dia gembira..
cuma mungkin ada sesuatu menimpa..


aduhai..
aku bosan menunggu..
aku bosan menjadi dunggu..
dunggu dek cinta..
jangankan ini yang kali kedua..
kecewa dengan sesetengah sikap manusia..
perangai yang buat aku sakit...
disuruh ini dikata malas,
menyuruh pula harus segera dibalas..
biarlah..
sesaat ini langkah aku terhenti seketika..
mungkin besok..
lusa..
langkah akan seperti biasa..
saat..

Ketika Cinta Memanggil semula..



1 comment:

  1. cinta tu akan datang
    tak perlu di cari..tak perlu mengeluh..
    kerana ALLAH dah menjanjikan yang terbaik buat hambaNYA.. :0)

    ReplyDelete