Thursday, November 11, 2010

Di hujung Oktober bermula November.

hati ini tergerak untuk menulis.
kita bertemu lagi pembaca-pembaca sekalian.
hehe.
dimana ya hendak dimulakan?
oh begini,
peperiksaan saya pun hampir ke penghujungnya.
sudah semestinya gembira,
bergelak ketawa.
yang sayangnya,
akan berpisah dengan sekalian teman,
untuk tempoh masa yang mungkin jugak lama.
alahai,
mesti 'bosan' dirumah nanti.
tidak mengapa.
ratu rumah mesti sudah menyiapkan kertas-kertas kerja
untuk saya.
melakukan itu ini untuk menolongnya.
haha.saya tidak pernah berkira,malahan
sememangnya,saya senang melakukanya.
kerja apa? rahsia.
anda mungkin ketawa,jika saya memberitahunya.
heee.bagaimana pula anda? bagaimana peperiksaan?
insyallah,saya mendoakan anda mendapat keputusan yang
baik mudah-mudahan.Amin.:)

oh apa lagi ya?
saya bahagia? mungkin juga ya.
mungkin juga tidak.
pada perapat yang sudah mengecapi kebahagian,
sekalung tahniah.
jangan dipersia-siakan orang yang tersayang.
jaga hatinya, hormat sesama manusia,tolak ansur juga penting,
yang pasti , jujur dalam semua benda.
saya bukan la doktor cinta,
tetapi berdasarkan pengalaman yang lalu.
hehe.
kepada perapat-perapat yang lain,
mungkin ada hikmahnya.
lebih memahami hati budi sesama kita,
tahu di mana kelemahan kita.
saya bukan manusia kebal dari dosa-dosa,
tetapi cuba memperbaiki semua.
mungkin hampa.
langkah terbaik hanya diam sahaja.

si dia,
kelam kabut di buatnya.
saya yang sabar sentiasa,
kadangkala atau mungkin
ini sudah sampai kemuncaknya.
bukan perubahan yang di inginkan,
cuma sedikit kesedaran di atas teguran.
jika jalan yang dipilih untuk berubah,
mungkin juga 'protes' di atas sedikit permintaan
dari saya,
teruskanlah.saya tidak memaksa.
dinding kebal yang dibina,
tak kan mudah runtuh dek hanya
sedikit jentikan dari saya.
gurauan,sindiran dan cabaran.
saya tidak mengemarinya langsung.
inilah sensitivi manusia.
mungkin juga saya seorang.
mungkin juga penyakit 'keras hati'
sudah berjangkit pada saya.


alahai,
kita beralih tajuk lain.
hehehe.
saya juga ingin mengucapkan syukur
ke hadrat Ilahi,setelah
berhempas pulas menghabiskan semester ke 3
dengan jayanya.
hehe.mudah-mudahan keputusan baik-baik hendaknya.
doakan juga ya!
di kesempatan ini,
saya ingin mengucapkan
'Selamat Hari Raya AidilAdha'
yang bakal menjelang tidak lama lagi
kepada semua pembaca sesawang saya ini.
jaga diri ya!





No comments:

Post a Comment